مراحل ساخت یک مبل به صورت عملی
Date:1398/9/9 Visitor: 1604
در این مقاله سعی داریم که یک مبلمان رو به صورت عملی آموزش بدیم تا بتونید اون رو به راحتی بسازید


قاب چوبی



 


اکنون که طراحی ، اندازه گیری ها ، ابزارها و مواد جمع آوری شده را داریم ، زمان آن است که مبل را بسازیم! برای شروع ، من تابلوها را بر اساس اندازه گیری های طراحی خود برش می دهم. من دوبار طرح هایم را بررسی کردم و دوباره نویسی کردم تا مطمئن شوم که این همه مناسب است. هنگام برش ، من از توصیه قدیمی پیرامون "اندازه گیری دو بار ، یک بار برش" پیروی کردم. فاصله را اندازه گرفتم ، آن را علامت گذاری کردم ، خط را ترسیم کردم و دوباره آنرا اندازه گیری کردم تا مطمئن شوم که صحیح است. پس از برش ، قطعه نهایی را برای تأیید صحت اندازه گیری آن اندازه گیری کردم. اندازه گیری بسیار زیادی است ، اما بهتر از همه چیز را یکباره قطع می کند و هیچ چیز متناسب نیست.


اندازه گل میخ های 2x4 را اندازه کنید.


 


مفاصل تنون جلوی آماده برای مونتاژ


 


برای آماده سازی فانی ، حفر و حفاری زیادی انجام شد.


برای پایه ، قسمت بالایی را از مفاصل سنتی و مفاصل تنون تهیه کردم. دلیل این که من از این راه پیش رفتم این است که داشتن مبلمان مجهز به مکانیکی است زیرا در تمام جهات یک مفصل بسیار محکم است. این کار بسیار بیشتر از استفاده از پیچ ها طول کشید ، اما دیدن همه چیز مناسب بسیار رضایت بخش تر بود. البته ، من احتمالاً این بخش را بیش از حد مهندسی کردم ، اما بهتر است یک پایه بسیار محکم داشته باشم تا چیزی که می تواند از هم جدا شود.


قاب پشتی گیره و چسب خورده (به همراه پیچ های ).


 


اتصالات پایه را برای اطمینان از اینکه همه چیز متناسب است و در اندازه گیری قرار دارد ، امتحان کنید.


 


پایه کاملاً مونتاژ شده با تمام اتصالات چسبیده و گیره شده. بخش میانی با پیچ های جیب نگه داشته می شود و به عنوان پشتیبان توری عمل می کند.


برای بقیه کاناپه از پیچ های جیبی استفاده کردم تا پیچ ها را از کنار آن مخفی کنم. ظاهرا پیچ های جیب دقیقاً به اندازه اتصالات خمشی و تنون قوت دارند ، اگرچه من در این مورد شک دارم. با این حال ، آنها بسیار قوی هستند و برای بقیه مبل ها خوب کار می کنند.


ایستگاه کاری من برای برش تخته سه لا برای بازو استراحت می کند.


 


طرف بازو. سه پیچ فلزی آن را به پهلو نگه داشته و در صورت تمایل به تغییر بازو یا نیاز به جابجایی آن ، به راحتی برداشته می شود.


 


برای حمایت از استراحت بازو ، یک قطعه مرکزی کوچک درست کردم که دو طرف آن را ببندد. از ترکیبی از پیچ های جیب و میله های روپوش استفاده می کند.


 


نوارکشی



 


پس از انجام فریم ، زمان آن است که کوسن ها را به سمت بالا بکشیم ، اما در مرحله اول ، باید توری را روی مبل بدوزیم.


با استفاده از یک برانکارد توری در وب.


 


انتهای بندهای وب را به قاب می چسبانید.


تارهای چرمی بستن یک انتها و سپس با استفاده از ابزار کشش توری برای کشش تارهای باریک است. من از جوراب مشبک سنتی استفاده کردم و از آنهایی که ناخن های فلزی دارم استفاده نکردم زیرا نمی خواهم سوراخ های بیشتری از حد لازم ایجاد کنم. به دلیل استحکام توری ، نمی توانید آن را با دست دراز کنید. وقتی صدای صحیح کشیده شود ، صدای طبل خوب می آید. من ممکن است پایه را با پایه های 9-10 قطعه بیش از حد ثابت کرده ام ، اما من کاملاً مطمئن هستم که آنها بیرون نمی آیند. من از پشت کمتری استفاده کردم چون نباید استرس زیادی داشته باشم (و من نمی خواهم از این موارد اصلی استفاده کنم). برای حمایت بیشتر ، هر تسمه را از طریق دیگران بافتم.


 


تارهای چوبی روی قابهای چوبی به پایان رسید.


 


اکنون که webbing در جای خود است ، زمان آن رسیده که کوسن هایی را که به بالا می روند شروع به ساختن کنیم. من 6 بالشتک فوم ، 3 صندلی و 3 صندلی را برای پشت سفارش دادم و اجازه دادم که از یک خلاء مهر و موم شده و فشرده شوند ، برای یک روز از بین بروند. با اینکه فشرده کننده است ، من با استفاده از پارچه میکروفیبر روی کاورها را شروع کردم. ابعاد پوشش صندلی 24 "W x 28" L x 6 "H است (پارچه برش 1/2" اضافی برای حاشیه خیاطی 1/4 "). پوشش های پشتی آن 24" W x 16 "بود H x 5 "D با زاویه کمی تا 6" در انتهای آن قرار دارد .فوم کوسن صندلی 25 "x 29" x 6.5 "برای پر کردن جلد اندازه گیری می شود. با این حال ، من در اینجا یک اشتباه کردم و عرض اضافی را به خود اختصاص ندادم ، بنابراین وقتی هر سه کنار هم قرار بگیرند ، لبه مبل را با 2 آویزان می کنند. "چیز بزرگی نیست ، اما این بدان معنی است که من نمی توانم بازو را روی طرف دیگر قرار دهید .بنابراین به خود (و دیگران) توجه داشته باشید: برای پر کردن کاورهای صندلی ، کوسن های بزرگتری بدست آورید ، اما همچنین اندازه آن را جبران کنید تا متناسب با طول دلخواه باشد.


 


همچنین به عنوان یک نکته جانبی دیگر ، ساختن روکش های خیلی کوچک 1/2 "باعث می شود کف در داخل پوشش خم شود ، بنابراین مطمئن شوید که آن اندازه گیری ها را صحیح انجام دهید.


 


کف و پارچه


 


برای اینکه در واقع کف را در داخل پوشش قرار دهید ، باید آن را درون یک کیسه پلاستیکی بسته شده قرار دهید ، یک خلاء را روی آن بچسبانید و فشرده سازی آن را شروع کنید. فومی كه برای كوسن ها خریدم كمی محكم بود ، بنابراین سعی كردن آنها را بدون استفاده از فشرده كردن داخل بالشتك ها ، ممكن كنید بسیار غیرممكن است. با فشرده سازی آن ، من سریع آن را قبل از اینکه دوباره ببندم ، درون آن پوشانیدم ، سپس به آرامی کیسه پلاستیکی را بیرون آوردم تا برای دیگران استفاده کند.


 


برای درپوش ها ، من از هر طرف + 1/2 اینچ را برای دوخت اندازه گیری کردم و هر قطعه را از رول میکرو فیبر 10 حیاط جدا کردم. خوشبختانه ، من به اندازه کافی کافی داشتم که همه کوسن ها را با خیلی کم باقی بمانم.


 


پارچه را ببندید تا مطمئن شوید که آنها هستند.


 


خیاطی


 


به پایان رساندن



 


قسمت آخر رنگ آمیزی چوب و آب بندی آن است و به آن ظاهری تمیز و زیبا می بخشد. من یک لکه از لکه را به عنوان پوششی که استفاده می کنم نیازی به استفاده بیشتر و پس از خشک شدن لکه ندارم. متأسفانه ، هیچ عکسی در اینجا وجود ندارد ، زیرا من نمی خواهم دوربین خود را لکه دار کنم و سعی کردم عکس بگیرم در واقع مانند نقاشی با رنگ معمولی است ، فقط باید آن را از بین ببرید پس از آنکه خیس شود. فقط دستورالعمل های روی قوطی ها را دنبال کنید.


 


من همچنین سه بالش با لهجه 16 اینچی ساختم كه روی تختخواب خودنمایی كنم ، از آبی روشن تا آبی تیره كه دیوارها را با هم تطبیق می دهند ، شروع کردم. بعد از گذراندن مدت زمان زیادی برای دوخت کوسن ها ، اینها به راحتی ساخته شدند.


 


مبل تکمیل شده با بالش ها و چوب آغشته.


 


تخته سه لا به زیبایی رنگ آمیزی کرد.


بنابراین در آنجا می روید ، مروری بر نحوه ساخت یک مبل. بعد از گذراندن دو ماه کار کردن روی آن در آخر هفته ، می توانم ببینم که چرا مبل های خوب حدود 2000 دلار قیمت دارند. کارهای زیادی در این زمینه انجام می شود و برای ساخت همه چیز به ابزارهای تخصصی زیادی نیاز است. اگر وقت دارید و برای اولین بار مایل به ایجاد یک مبل چند اشتباه هستید ، می توانید به این عکس بزنید. قطعاً زمان بیشتری را از آنچه انتظار دارید طول می کشد و خرید همه چیز از ابتدا به همان اندازه یک مبل معمولی است. اگر قصد دارید تا بیشتر از یک مبل استفاده کنید و یا ابزارهای خود را از قبل تهیه کرده باشید ، ممکن است این یک چیز جالب باشد که امتحان کنید.