نمایشگاه مبلمان استکهلم سال 2019
Date:1398/10/6 Visitor: 1618
"ضد طراحی" و مبلمان ساخته شده از خاموش و مواد پایدار ستارگان نمایشگاه طراحی نوردیک امسال بودند



اکنون چند سال است که درباره روند رو به رشد پایداری در طراحی اسکاندیناوی صحبت می کنیم ، و البته چوب طبیعی و سادگی ویژگی های کلاسیک طراحی نوردیک است. با این حال ، به نظر می رسد اکنون همه این صحبتها به عمل تبدیل شده است. نمایشگاه مبلمان و نور استکهلم امسال (SFLF) نشان داد که حتی تولید کنندگان - که به هر حال ، نیاز به فروش محصولات جدید و سودآوری دارند - قدم بزرگی در این دنیای جدید برداشته اند. در اینجا نحوه انجام آنها آمده است.


SFLF 19


صندلی لیلا اسنلند توسط ماری لوئیز هلگرن برای Stolab تولید کنندگان در حال پذیرش محصولاتی هستند که شرکت سوئدی Stolab از جمله موارد دیگر برای صندلی منی Lilla Åland خود که توسط کارل مالمستن در سال 1942 طراحی شده است ، شناخته شده است. کاملاً از تولید لیلا ایلند ساخته شده است و در هر مدفوع 14 عدد تخفیف دارد. این یک نمونه کامل از چگونگی اثاثیه ای از مبلمان بازیافتی می تواند در نوع خود به یک نماد طراحی تبدیل شود.


5 trender från möbelmässan du kommer se under 2020


Mirror by Front برای سوئدی سوئدی همچنین زیبایی صافی هایی را کشف کرده است که قبلاً این شرکت سوئدی در کوره خود از آن برای گرم کردن کارخانه استفاده می کرد. سال گذشته این آینه را از چوب دور ریخته ارائه کرد. سوئدی اکنون آن را با یک تسکین کمتر در قاب ، دوباره راه اندازی کرده است.


5 trender från möbelmässan du kommer se under 2020


جدول جلوی سوئدی ها تأثیر قطعه سوئدی نماد دیگر ، صندلی Lamino ، می تواند در مجموعه جدیدی از میزهای جانبی لایه دار ، با دسته های چوبی خم شده آنها ، مشاهده شود. همچنین از چوب دور ریخته شده ساخته شده است - ارتفاع چوب با مسئولیت پذیری. Nordics عشایری: چگونه نسل در حال حرکت خانه های ما را تغییر می دهد


SFLF 19


نوآوری با مواد طبیعی یکی از جذاب ترین محصولات جدید پایدار در منطقه به اصطلاح نمایشگاه گلخانه ، که در آن طراحان و دانش آموزان نوظهور و مدارس طراحی فرصتی برای نمایش نمونه های اولیه خود پیدا کردند. طراح جوان دانمارکی ، نیکلاج ترانه کارلسن ، به همراه شرکت خود TangForm (SeaweedShape) صندلی مبلمان ساحلی را ارائه کرد که دارای پوسته ای است که از دو نوع جلبک دریایی مختلف ساخته شده است. پاهای آن از کفپوش بامبو بازیافت شده ساخته شده است و قطعه با استفاده از تنها چهار مجموعه پیچ و براکت مونتاژ می شود. این طراح می گوید: "من به سادگی می خواستم جایگزین سازگار با محیط زیست برای صنعت مبلمان امروزی ایجاد کنم ، جایی که بیشتر محصولات از چوب ، فلز و پلاستیک ساخته شده اند و در آنجا فقط تعداد بسیار کمی بازیافت می شود." او الهام بخش در جزیره کوچک دانمارکی Læsø ، جایی که جلبک دریایی گل سرخ در امتداد سواحل به طور سنتی برای ساخت سقف استفاده شده است. برخی از مطالب بیش از 300 سال به طول انجامیده است ، نشان می دهد که این یک راه حل واقعاً پایدار است.


عمودپرواز AF تنگ


برای اینکه جلبک دریایی را به ماده ای محکم و بادوام بکشاند تا بتواند به عنوان یک صندلی دوام داشته باشد ، ترانی کارلسن انواع مختلفی از چسب را آزمایش کرد تا اینکه به ایده استفاده از کاراگینان ، عصاره ای از جلبک دریایی خوراکی قرمز ، دست یافت که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع غذایی برای ضخیم شدن و تثبیت مواد غذایی. او می گوید: "با مخلوط کردن پودر کاراگینان با آب و افزودن فلفل قرمز ، به" خمیر جلبک دریایی "رسیدم." بعد از دوبار شکل دادن به آن با دست و دو روز در فر با حرارت کم ، آن را به ماده ای تبدیل کرد که به اندازه کافی قوی و محکم باشد و به عنوان صندلی مورد استفاده قرار گیرد. ترانه کارلسن با لبخند می گوید: "نه ، پس از طی مراحل طولانی خشک شدن ، بوی جلبک دریایی نمی رسد."


عمودپرواز AF تنگ


ترانه کارلسن ماده جلبک دریایی را اختراع کرد و این صندلی را به عنوان پروژه فارغ التحصیلی خود - یک مطالعه مواد - برای دانشکده معماری کپنهاگ ایجاد کرد. هیئت داوران نمایشگاه گلخانه این نمایشگاه را بهترین عملکرد سال 2019 نامید. این طراح جوان امیدوار است که صندلی وی - به همراه یک لامپ ، مدفوع میله و یک میز کنار در همان مواد جلبک دریایی - فقط سرآغاز یک ماجراجویی پایدار در صنعت طراحی باشد. وی گفت: "تاكنون تمركز اصلی من روی مواد بوده است ، بنابراین هنوز فرصت های بی پایان برای كشف هنگام طراحی و فرم دادن مبلمان وجود دارد."


SFLF 19


گفته دیگری برای پایداری مربوط به شرکت سوئدی Baux است ، که به موادی اختصاص می یابد که معمولاً در قفسه های فروشگاه سخت افزاری محدود و دارای حساسیت بالایی در طراحی هستند. غرفه چشم نواز آنها در SFLF از پانل های آکوستیک قابل جذب صدا ساخته شده است ، که از 100 درصد مواد آلی تولید می شوند. و با داشتن یک قهرمان پایداری مانند استلا مک کارنی که از مواد Baux در مغازه های خود استفاده می کند ، ضریب اعتبار آنها زیاد است.


مقاله بین المللی SFLF 19


تابلوهای داخلی که جذب صدا می شوند با همکاری دانشگاه فنی و مهندسی Royal Institute of Technology (KTH) در استکهلم ساخته شده اند و بیشتر از خمیر چوب ساخته شده و با سبوس گندم رنگ می شوند. وی گفت: "هنگامی که مشخص شد که می توانیم از نظر ارگانیک ویژگی های طبیعت را مانند ویژگی های مقاوم در برابر آتش ریشه های چمن ، دفع آب گل های نیلوفر آبی یا استحکام ترکیب کاتالیستی سیب زمینی ، موم گیاهی و مرکبات تقلید کنیم. فردی انقلابی ، "می گوید شریک بنیانگذار فردریک فرانزون.


گزارش طراحی نوردیک 2019 - پایداری سکسی می رود


آیا این در واقع بازیافت است؟ در زمانی که توجه بیشتر به مصرف پلاستیک در جهان - و ضایعات وجود دارد - ممکن است از خودتان بپرسید: آیا نمی توانیم از پلاستیک در تولید مبلمان استفاده کنیم؟ شرکت طراحی دانمارکی Houe در تأیید صندلی Falk خود ، به این سؤال پاسخ داده است ، که این شرکت می گوید اولین صندلی در جهان است که از پلاستیک پس از مصرف ساخته شده است. این طرح توسط طراح دانمارکی توماس پدرسن طراحی و در رندرز ، دانمارک ، از پلاستیک ساخته شده به طور مستقیم از ضایعات خانگی دانمارک در منطقه محلی تولید شده است. با وجود این تأکید بر پایداری ، برای هوو بسیار مهم بود که صندلی بازیافت نشود. موسس موسس لارس هو می گوید: "این طرح تحت تأثیر این واقعیت نیست که از پلاستیک بازیافت شده ساخته شده است ، و ما نمی خواستیم به دلیل مواد بازیافتی ، یک طرح واحد ایجاد کنیم." "ما می خواستیم صندلی درست کنیم به اندازه هر صندلی غیر پایدار."


گزارش طراحی نوردیک 2019 - پایداری سکسی می رود


از آنجا که پوسته صندلی حاوی 15 درصد شیشه است ، به علاوه کمی رنگ ، 80 تا 85 درصد مواد از پلاستیک خانگی قابل بازیافت ساخته شده است که در غیر این صورت می سوزاند. هو می گوید: "اما بیایید بیش از حد ادب نباشیم." وی گفت: "بهترین کاری که می توانید برای کره زمین انجام دهید خرید صندلی جدید نیست. اما اگر می خواهید یک صندلی جدید بخرید ، من معتقدم که شرکت های طراحی مانند ما وظیفه دارند به حداقل رساندن خسارت به محیط زیست باشند. "


مقاله بین المللی SFLF 19


شرکت نروژی Heymat کاربرد نوآورانه دیگری برای پلاستیک بازیافت یافته پیدا کرده است. به تازگی Heymat + ، مجموعه ای از doormats و کفپوش های کف با شمع ساخته شده از بطری های پلاستیکی بازیافت شده 100 درصد را راه اندازی کرده است. این شرکت برای دوام doormats امتیاز پایداری بیشتری کسب می کند: آنها تا دهه های گذشته ساخته شده اند.


مقاله بین المللی SFLF 19


Sonja Djønne ، مدیر عامل شرکت Heymat می گوید: "طراحی می تواند و باید پایدار باشد." او می گوید: "ما سعی می کنیم حصیری بسازیم که دارای خصوصیات صنعتی باشد اما در عین حال آنقدر خوب به نظر می رسد که دوست دارید آن را در خانه خود داشته باشید." Eye Expert: بزرگترین روند طراحی اروپا برای سال 2019


SFLF 19


هنگامی که چیزی کاملاً طراحی شده و کاربردی باشد که نیازی به خرید چیزهای جدید نباشد ، یک روش متفاوت در مورد پایداری متولد می شود - شاید بتوان آن را "ضد طراحی" نامید. همکاری جاسپر موریسون ، طراح انگلیسی ، با Iittala می تواند در این رده قرار بگیرد. سری جدید او از ظروف غذا ، Raami ، بسیار ساده است (تقریبا فریبنده) تقریباً به کلیشه تبدیل می شود. قوری ها ، بشقاب ها ، کاسه ها ، لیوان های شراب و ماسوره ها شکل های ایده آل پلاتونی خود را می گیرند - شکل نمادی که ممکن است کودک ترسیم کند.


SFLF 19


قلاب Kapten One توسط Mia Cullin för Gemla به طور مشابه ، قلاب Kapten One توسط میا کولین شکلی را به خود می گیرد که بسیار خالص است و در عین حال ساده نیست. برای قرار دادن کلیدهای خود و آویزان کردن کت خود در راهرو به جایی نیاز دارید؟ قلاب کت و قفسه یکپارچه نباید پیچیده تر از این باشد. بی انتها ، بر روی چشم آسان و با مواد باهوش است.


SFLF 19


تصویر توسط Gustaf Kaiser از NM & - نمایشگاه جدید مجموعه ای در SFLF طراحی های جدید ساخته شده برای ماندگاری - بازگشت به گذشته بازگشت به زمانی که مبلمان ساخته شده و برای یک عمر خریداری شده اند نیز راهی برای پایداری و نوع خاصی از آن هستند. میزان مصرفی که به طور سنتی در کشورهای شمالی وجود داشته است. یکی از بزرگترین کمیسرهای محصولات جدید سوئد در سال 2018 ، Nationalmuseum تازه بازسازی شده برای هنر و طراحی بود. ساختمان بزرگ قرن نوزدهم به طور گسترده احیا شد ، اما 20 تولید کننده مختلف نوردیک مأمور شدند با نظارت طراح متی کلنل ، شیشه ، کارد و چنگال ، پارچه و مبلمان را برای موزه تولید کنند. برخی از قطعات هم اکنون نیز برای خرید در دسترس هستند.


SFLF 19


بلندگو لیلا اسکات توسط آنا فون Schewen و Björn Dahlström برای مقالات نور پتکی توسط Matti Klenell f Ir Iittala یک قطعه از این مجموعه ، هم به دلیل طراحی خلاقانه و هم برای بازتاب عشق و احترام کشورهای نوردیک به دوران کودکی ، برجسته است. صندلی بلند (در وسط تصویر بالا) با یک حلقه از پلاستیک ضخیم و لوکس به رنگ طلایی محاصره شده است. بنابراین این سینی غذا به عنوان نوعی هاله دو برابر شده و زیبایی این صندلی کاربردی را لمس می کند. طراحان آنا فون Schewen و Björn Dahlström صندلی را Lilla Skatt (گنج کوچک) می نامند ، زیرا مهم نیست که چه تعداد از گنج ها و آثار هنری کودک را در موزه احاطه کرده است ، اما او هنوز هم بسیار با ارزش است.


SFLF 19


صندلی Botero توسط Matti Klenell و Peter Andersson for Källemo ایجاد مبلمان برای یک فضای عمومی که دارای میراثی با طراحی سنگین باشد ، با یادآوری مخلوط کردن ظاهر کلاسیک و مدرنیته ، اهمیتی ندارد. اما صندلی بوترو توسط ماتی کلنل و پیتر اندرسون همه این کارها را انجام می دهد. قاب نرم و چرمی با چرمی باعث می شود که شما بخواهید بلند بمانید ، قاب چوبی در آشپزخانه نوردیک قرن نوزدهم جایی به نظر نمی رسد و شکل جادویی شما را به یک اتاق نشیمن ویکتوریا منتقل می کند.


چراغ آویز والبورگ توسط آنا برگلوند برای BSweden


نور والبورگ توسط آنا برگلوند برای BSweden دوره ویکتوریا در نورهای باشکوه آنا برگلوند برای BSweden باز می گردد. چراغ آویز با نام مادربزرگ طراح ، والبورگ ، رنگ و فرم یک سالن ویکتوریا را ترسیم می کند ، اما با نور لامپ LED و شکل ساده تر معاصر می شود. ظرافت برگشته است! 9 روند طراحی برای سال 2019 از Maison & Objet در فرانسه


نوار طراحی توسط Anderssen & Voll در نمایشگاه مبلمان و نور استکهلم


Japanordic: دوست قدیمی پایداری یکی دیگر از موضوعات بزرگ امسال ، Japanordic - ازدواج شاد بین طراحی ژاپنی و نوردیک - همچنین به ریشه های جنبش پایداری می رود. هر دو طراحی اسکاندیناوی و ژاپنی همواره دارای جایزه در صنایع دستی ، مواد طبیعی ، یک رویکرد مینیمالیستی و ضد مصرف گرایانه و همچنین شیء ناقص و در حال تغییر هستند: طراحی طولانی مدت که به مرور زمان بالغ می شود. بنابراین از بسیاری جهات ، روند بزرگ دیگر امسال هم پژواک است و تغییر فعلی به پایداری را حفظ می کند. در نوار طراحی در SFLF ، طراحان نروژی Anderssen & Voll با ایجاد یک رستوران حیاط و محل اجتماع پر از درختان ، صلح و نور و جنگل های پایدار که به سرعت در حال رشد هستند ، یک واحه آرامش را در این نمایشگاه شلوغ ایجاد کردند.


SFLF 19


صندلی آتلیه توسط استودیوی TAF برای Artek ، طراحی شده برای Nationalmuseum تأثیر Japanordic را می توان در محصولات بسیاری از تولید کنندگان ، مانند Carl Hansen یا Design House Stockholm ، با شبکه های سخت ، جزئیات سیاه و تکه هایی دید که به طرز باورنکردنی تردید ندارند. کارهای هنری و کارهای دستی ، مثل همیشه ، تمرکز Artek (تصویر بالا) در SFLF بود ، جایی که شادی مبلمان به همان اندازه زیبایی و زیبایی ابریشمی است که زیبایی شناسی بصری آن به پایان رسیده است.


5 trender från möbelmässan du kommer se under 2020


صندلی NM و 040 در کل روندهای دور و دور این روندهای مختلف را دور می کند. این همچنین یکی از محصولاتی برای Nationalmuseum است ، اما با ظاهری قاطع شرقی در تفرقه کاری خود. طراحی شده توسط متی کلنل ، آن توسط کارگاه تاریخی لارسون کورگماکار در شهر قدیمی استکهلم ساخته شده است ، تنها چند صد متری در کنار آب از جایی که اکنون در رستوران موزه استفاده می شود. این گیاه بصورت محلی تولید می شود ، به سبک بین المللی اما با لمس ساده نوردیک و با مواد پایدار ساخته شده است. به طور خلاصه ، روندهای Nordic 2019 در یک صندلی منفرد. به ما بگویید کدام یک از این گرایش ها برای شما متمایز است؟ نظرات خود را پایین صفحه با ما درمیان بگذارید. و فراموش نکنید که تصاویر مورد علاقه خود را ذخیره کنید ، این داستان را علامت گذاری کنید و به مکالمه بپیوندید.