کریسمس در سراسر جهان: سنت های کریسمس در اسکاندیناوی


کریسمس در سراسر جهان: سنت های کریسمس در اسکاندیناوی
دریابید که چه چیزی کریسمس را در دانمارک ، نروژ و سوئد ویژه می کند
Date:1398/9/26

اسکاندیناوی با برخورداری از بارش برف های چشمگیر و دلهره آور خود ، روح روح کریسمس را مجسم می کند. محیط جشن از اول دسامبر ، آغاز ژول ، یولتید در خانه ها مستقر می شود. دکوراسیون های کریسمس شروع به جلوه دادن می کنند ، بچه ها تقویم های ظهور خود را دریافت می کنند و شمع ها دوباره به انتظار روز بزرگ بارها و بارها روشن می شوند. جو گرم و گرمی در خیابان ها گسترش می یابد و نقاطی برای لذت بردن از کیک های ادویه ای و گلگگ یا شراب خامه ای در هر گوشه ای ظاهر می شود. در تاریخ 13 دسامبر ، رژه های روز سنت لوسی در شهرهای سوئد ، نروژ و دانمارک زندگی می کردند. هر یک از این کشورها سنت های کریسمس منحصر به فرد خود را دارند و غذاهای تزیینی ، تزیینات و جشن های خاص خود را به دست می آورند. در اینجا لمس های کوچکی وجود دارد که کریسمس را در اسکاندیناوی خاص می کند.

توسط ON ON

1. زمان شروع کریسمس اسکاندیناویها چهار عدد شمع را نشان می دهد که یکی پس از دیگری در هر چهارشنبه یکشنبه منتهی به کریسمس روشن می شود. دانمارکها علاوه بر این شمعهای مجلل را با 24 خط فارغ التحصیل مشخص می کنند ، یکی برای هر روز بین آغاز دسامبر و کریسمس. یکی از مناسبت های مهم هنگام ظهور در اسکاندیناوی ، روز سنت لوسی است که در سوئد سرچشمه گرفت اما در نروژ و دانمارک نیز جشن گرفته می شود. در تاریخ 13 دسامبر ، دختران با لباس سفید و آراسته با تاجهای درخشان آراسته شدند و در خیابان ها آواز می دادند. آنها اسنک های زنجبیل یا نان های زعفرانی معروف به لوشکاتر و شراب خامه ای را به نام گلگگ توزیع می کنند.

اسکاندیناوی توسط www.adddesign.se

برای اینکه روز خود را بزرگتر کنیم ، نروژی ها 23 دسامبر آنچه را "شب کریسمس کوچک" می نامند جشن می گیرند. خانواده ها برای تزئین درخت ، خانه های زنجبیل و پخت کیک گرد هم می آیند. پودینگ برنج با شکر ، دارچین و کره یک درمان معمول است. بادام به طور سنتی در پودینگ مخفی می شود: کسی که آن را پیدا می کند ، یک خوک marzipan می گیرد تا به خانه ببرد.

جعبه پنجره تعطیلات منظره روستایی

 

اتاق نشیمن سنتی توسط Nilsgarden

2. تزیینات درخت کریسمس در تمام کشورهای اسکاندیناوی مرکزی است ، اما سایر تزئینات کریسمس متفاوت است. از آنجایی که در این زمان از سال در سوئد بسیار تاریک است ، خانه ها به بهترین شکل ممکن در داخل و خارج روشن می شوند. معمولاً ویندوزها با ستاره های درخشان معروف به julstjärnor تزئین می شوند که در شکل ها ، رنگ ها و اندازه های متنوعی قرار می گیرند. هفت شمعدان مسلح غالباً روی لبه های ویندوز قرار می گیرند. در دانمارک معمول است که درخت را با پرچم و سایر زیور آلات ملی تزئین کنید ، و بالای آن را با یک ستاره نقره یا طلایی قرار دهید. نروژی ها اغلب با هلی تزئین می شوند ، در حالی که دانمارکی ها شاخه های صنوبر و انواع توت های قرمز را در تاج های کریسمس خود ترجیح می دهند.

توسط www.adddesign.se

 

اتاق ناهارخوری اسکاندیناوی توسط www.adddesign.se

3. در شب کریسمس فعالیت های شب کریسمس نیز بر اساس کشورها متفاوت است. بیشتر خانواده های سوئدی ساعت سه بعد از ظهر برای تماشای ویژه کریسمس دیزنی در سال 1958 ، از همه ما گرفته تا همه شما ، که در سوئد با نام Kalle Anka (نام سوئدی دونالد اردک) شناخته شده است ، جمع می شوند. این کریسمس از سال 1960 پخش می شود ، و در سال 2016 با 3.7 میلیون بیننده تماشایی ترین برنامه تلویزیونی سال بود. در نروژ ، آغاز جشنها با ناقوسهای کلیسا مشخص شده است ، که در ساعت 5 بعد از ظهر مرتفع می شوند. در هر سه کشور ، یک شام دوست داشتنی با هدایا و هدیه هایی پیرامون درخت کریسمس دنبال می شود. خانه های تزئین شده برای کریسمس را ببینید

توسط Nyblom Kollén

4- شام کریسمس هر کشور سنت های شام کریسمس خود را دارد. در سوئد ، ژامبون کریسمس (julskinka) جایگاه اصلی را در جبل بند ، شام کریسمس دارد. معمولاً با کلم قرمز ، کالباس های کوچک ، انواع نان و پنیر و همچنین غذاهای سنتی مانند مارمولک (سالمون خام ترشی) یا sillsallad ، سالاد تهیه شده با چغندر ، سیب زمینی ، تخم مرغ و شاه ماهی سرو می شود. از طرف دیگر ، نروژی ها معمولاً pinnekjøtt (دنده بره خشک یا دودی یا دانه های گوشت خوک) و lutefisk (COD خشک) می خورند. این وعده غذایی با کیک های ادویه ای به نام فلفل دلمه ای گرد می شود که درون لیوان شراب خالدار غرق می شوند. سرانجام ، غذای سنتی کریسمس دانمارک شامل یک اردک یا غاز است که با سیب ، آلو ، سیب زمینی شیرین ، سس زغال اخته ، کلم قرمز و چغندر پر شده است. پودینگ برنج سرد که در کنار سس زغال اخته داغ قرار دارد ، برای دسر سرو می شود. همانطور که در نروژ ، یک بادام کامل در پودینگ مخفی می شود و هدیه ای کوچک به کسی که پیدا می کند هدیه می شود.

اسکاندیناوی توسط www.adddesign.se

5- هدیه دادن طبق فرهنگ عامیانه اسکاندیناوی ، این جن سال کریسمس به نام ژولنیس در نروژ و دانمارک و Jultomte در سوئد است که هدیه می دهد. در ابتدا قرار بود جن و بچه از خانه ها و فرزندان کشاورزان در برابر بدشانسی محافظت کنند. تنها بعداً کسی شد که در کریسمس هدیه می داد. جن اغلب در جشن های کریسمس ظاهر می شود ، هدیه ای برای کودکان در دسترس است. در هر سه کشور ، هدایا در تاریخ 24 دسامبر افتتاح می شود.

اتاق نشیمن اسکاندیناوی توسط لوئیز د میراندا

لوئیز د میراندا 6. پس از کریسمس دانمارک ها جشنها را تا 25 و 26 دسامبر طولانی می کنند ، به نام روز اول و دوم کریسمس. از طرف دیگر ، نروژی ها تا سال نو میلادی ناهار و شام را با خانواده و دوستانشان پذیرایی می کنند. طبق سنت سوئدی ، درخت کریسمس تا 13 ژانویه ، روز سنت نات حفظ می شود. در این روز ، سوئدی ها قبل از پایین آمدن درخت ، میهمانی برگزار می کنند و شیرینی ها و هدیه های کوچک از شاخه های درخت را برای کودکان آویزان می کنند. به ما بگویید اگر از این داستان لذت ببرید ، مانند آن ، آن را علامت گذاری کنید ، عکس ها را ذخیره کنید و افکار خود را در زیر به اشتراک بگذارید. به گفتگو بپیوندید. بیشتر بخوانید داستانهای کریسمس

 


Rss Services Print  -(6 Body)  Visitor Count: 892
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image